onsdag 29 december 2010

Arbetsplats

Nu börjar högskolestudierna närma sig med stormsteg.
Shit vad pirrigt!
Har börjat fundera på om jag borde fixa en arbetshörna där jag kan sitta om jag behöver gå undan lite för att plugga.
Jag hoppas kunna läsa det mesta när barnen är på skolan, men ibland kanske jag kommer behöva läsa även när de är hemma och arbetsron kanske (läs garanterat) inte är den bästa.

Den enda platsen jag kan tänka mig är i vårt sovrum och det bär mig lite emot att ha en arbetsplats där.
Enligt Feng Shui så är det inte bra att ha den i sovrummet, men jag tror jag är lite wild and crazy och testar i allafall, hi hi.

Jag har ett vitt gammalt bord som jag funderar på att ställa dit och sedan har jag gjort ett litet collage över saker som jag vill ha där...




Den fina lampan kommer från IKEA och den måste jag bara ha.

Pinnstolen har jag redan men den är mörkbrun - vet inte om den får förbli brun eller om den ska få en skvätt vit eller svart färg på sig. 

En svart Koziol väska vore väl perfekt att ha som sopkorg - eller papperssortering lär det väl bli antar jag.
Finns hos Frökenfräken.

En fin zinkburk hittade jag hos Stilero, passar utmärkt att ha alla pennor i.

De fina boxarna kommer ifrån House Doctor och skulle pigga upp platsen en hel massa.

Skrivbordsunderlägget har jag också lite beslutsångest över, svart eller vitt???

Ja, vad tror ni om detta? Kan det bli en behaglig och inspirerande plats att plugga på?
Jag får visa er bilder sedan när jag har förverkligat mina planer. ;)

Trevlig onsdagkväll!

Bilder lånade från IKEA, Frökenfräken, Stilero, House Doctor.

1 kommentar:

  1. Vad spännande =) Blir säkert bra i sovrummet, då kan du "låsa in" dig. Superfina prylar!
    Snart börjar du studentlivet!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att just DU vill lämna ett meddelande till mig! ;) KRAM!