fredag 19 augusti 2011

Tänkvärda ord




Så sant som det är sagt

Fick en fin och väldigt tänkvärd text till mig via Facebook som jag bara kände att den här måste jag dela med mig av till alla er fina bloggbesökare.
Det är Dalai Lama som har sagt detta och han är klok den mannen, vet dock inte vilken av alla. ;).

Dalai Lama svarade på frågan vad som förvånar honom mest:
Människan. Hon offrar hälsan för att hon ska tjäna pengar. Sedan offrar hon pengar för att få tillbaka hälsan. Och så är hon så angelägen om sin framtid att hon inte njuter av nuet. Följden blir att hon inte lever i nuet och inte heller i framtiden. Hon lever som om hon aldrig skulle dö. Och så dör hon utan att ens någonsin ha levt.


Ja detta kan jag ju bara hålla med om, eller vad säger ni?



























Vacker Hortensia som fick flytta in hos oss igår.


Nu är det dags för myyyyys

Fredag igen och dags för det klassiska fredagsmyset. Ikväll har jag faktiskt hällt upp en skål med godis dagen till ära. Sista fredagen innan sommarlovet är över för barnen måste firas (eller om jag frågar barnen - sörjas) med lite godismys
Pssst, själv har jag en vecka till, tihihi! ;)




Ljusstenarna fyndade jag sist jag var i Sthlm i fina butiken Par Courrier.


Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att just DU vill lämna ett meddelande till mig! ;) KRAM!