onsdag 17 augusti 2011

Lyckan kommer lyckan går




Vem bestämmer?

Ja vem bestämmer egentligen vad lycka är?
Funderar en stund och kommer fram till att det avgör man faktiskt helt själv.
Allt beror bara på vad man bestämmer sig för att känna i olika situationer.
Jag kan faktiskt välja själv om jag vill vända saker till att bli negativa, eller ännu hellre, positiva.

Idag kände jag lycka när jag gick från tandläkaren utan hål.
Men när jag sedan vid middagstid får en bit av en tand i munnen kände jag mig inte så munter direkt.
Men så slog det mig att hur kan jag veta att det är dåligt att tanden går sönder nu?
Jag kommer iväg till tandis snabbt och förhoppningsvis lagar han det och det kommer inte kosta lika mycket som om det blivit en inflammation i den och jag fått göra en rotfyllning. :)

Ja man kan faktiskt välja hur man vill tänka och känna.
När man tänker positiva tankar utstrålar man positiv energi som i sin tur drar till sig många bra saker.
Ni förstår säkert vad som händer om man tänker negativa saker?
Känslan i magen är inte skoj inte, och får man den redan på morgonen så kan man ge sig på att det kommer hända tokerier hela dagen.
välj att tänka positiva tankar och livet blir så mycket enklare att leva.


Myskväll med lite fluff

Har precis tittat på "How do you know" och myst i soffan med familjen. Nästan hela, mellan stumpan sover hos en kompis.
Kände mig inte på långa vägar godissugen och det är ju helt fantastiskt. Jag brukar alltid vara såld när L frågar om vi ska ha godis till filmen, men inte idag.
Jag tog och snodde ihop lite "fluff" istället och det är riktigt gott och man blir väldigt mätt efter en liten stund.





För er som inte vet vad det är så har jag vispat ihop mixade jordgubbar tillsammans med proteinpulver och lite fun light. Mmmmmmums!
Gott, nyttigt och funkar perfekt i TV-soffan. :)

Nu är det dags att hoppa i säng för imorgon ska jag upp och ta emot min brors vovve Zeus som ska vara här under dagen. Mini M ska få åka till djurparken och titta på alla djuren och då kan inte Z-killen följa med utan får mysa med oss istället. Det gillar vi och allra helst Freja som blir överlycklig med sällskap.

Puss på er!

1 kommentar:

  1. Tack så mkt för hjälpen idag! :) Fluffet såg gott ut! Snygg färg också ;)

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att just DU vill lämna ett meddelande till mig! ;) KRAM!