måndag 22 augusti 2011

Höstfeeling




Är sommaren slut nu?

Igår kväll när jag varit ute på en löprunda fick jag en riktigt härlig höstkänsla.
Joggade förbi vårt äppelträd och tog med mig ett stort härligt äpple in.
För mig känns det lite höstigt med äpplen från det egna trädet. 
När tjejerna var mindre och gick på skolan här i byn brukade de gå ner till äppelträdet på morgonen och ta med sig ett äpple till skolan, och när skolan har börjat är det höst.

Efter träning är det ju bra att äta något så jag hällde upp en tallrik med Turkisk yoghurt, rev mitt härlig äpple över och toppade med lite hackad mandel, pinjenötter och kanel.
Smarrigt värre!





Första skoldagen

Idag är det en stor dag, lille M börjar förstaklass och det är så klart väldigt spännande.
Min mellantjej börjar åttan och ska få börja i nya lokaler inne i centrala staden.
Sedan det som känns mest konstigt är att min stora tjej börjar på gymnasiet idag.
Hur gick det till?! Hur har hon hunnit bli så stor redan? :)




Lite nytt för alla barnen idag alltså...
Även för mamman som måste få till alla rutiner igen.
Men lite skönt är det faktiskt också när allt börjat rulla på igen.

Nu ska här inventeras kläder för jag tror bestämt vi måste fixa lite nytt åt en liten herre som har växt en hel massa denna sommar.


Höstiga kramar

2 kommentarer:

  1. Håller med dig om att det känns som hösten är nära, vi har redan såå mycket gula löv som ligger på backen, och man känner i luften att det inte är sommar mera...SUCK..men,men då kommer ju bebbem snart så det blir kul!!
    Ja jag hoppas att att det är att jag förbereder mig för vad som komma skall ;) Tack för att du tittade in hos mig, ha en trevlig mån kväll, kram/Sofia

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att just DU vill lämna ett meddelande till mig! ;) KRAM!