söndag 7 augusti 2011

Mors lilla Olle...


Vacker ljung


Tjingeling i blåbärsskogen!

Idag har vi försökt oss på att plocka lite blåbär här i lillabyn.
Vi hittade inte så mycket men vi hade en väldigt mysig liten stund tillsammans i skogen i allafall.
Freja blir som en liten valp på nytt när hon kommer till skogen. Hon verkligen älskar att gå i skogen och släpa på pinnar, hoppa på stenar mm.

Hon tycker om blåbär också och var lite nyfiken på vad det var jag hade i bärplockaren.
Självklart fick hon smaka.




Lite fina svampar, ljung mm fick jag också med på bild.
Det är så rogivande att strosa omkring i skogen så där. Jag hade kunnat gå omkring länge, men med middag som skulle fixas och skjuts till träning så fick vi bege oss hemåt tillslut.





Sedan är det bara det lilla roliga kvar, rensningen.
L hällde upp lite på en tallrik som han fotade och det blev en riktigt härlig bild.
Man vill bara äta upp alltihop på en endaste gång.




Nu har en vecka gått av min ledighet och tre återstår.
Känner mig verkligen utvilad och fylld av ny energi så imorgon ska jag (om det regnar) städa klädkammaren. 
Varför ska man spara på sig så mycket kläder som man aldrig använder??
Det blir ett tungt jobb men så fantastiskt skönt när det väl är klart.
Många jobbiga beslut måste fattas - sparas, skänkas eller slängas, det är frågan.


Ses imorgon, om jag kommit ut ur garderoben vill säga. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att just DU vill lämna ett meddelande till mig! ;) KRAM!