söndag 27 november 2011

Välkommen vinter!

Fint med snö lagom till första advent.


1:a advent

Idag vaknade jag av ett glädjetjut kl 7:15, gäääääsp! "Mamma, det har snöat i natt"!
Mmmm, jag vet mumlade jag lite trött. Tre sekunder senare är alla barn uppe och tittar ut genom fönstret och konstaterar att det minsann var helt perfekt tajming av snön att dyka upp första advent.
Jag kan inte annat än att hålla med dem och lyckligt le åt deras glädje. :)





Första ljuset är tänt och det betyder också julskyltning här i staden.
Fotbollsmamma som jag är har stått och bakat kakor och gjort polka-ischoklad mm. Min tjej's fotbollslag skulle stå och sälja en massa gott där då de sparar till sin resa till Gothia cup nästa år.





Mycket mumsigt i  den lådan. Måste ta och baka lite till familjen också, det har helt missats i all denna stress som varit de senaste dagarna.
Har legat efter med min uppsats samt att maken åkt till London så det har varit en del att stå i här hemma vill jag lova.
Men nu är uppsatsen skickad och helgens bestyr avklarade så nu kan jag slappna av i kväll - imorgon drar det igång igen. :)


Nytt från Provrummet

Jag lovade att visa vad jag köpte för presentkortet jag vann.
Har myst i min nya gosiga tröja hela dagen idag.




Tröjan heter Belle jumper och ni hittar den här om ni vill se den på lite närmare håll.
Jag beställde också matchande benvärmare som ni kan se.

Är väldigt nöjd över mitt köp och tröjan är varm mjuk och "killar inte och sticks" det allra minsta.





Ha ha, ja ni ser ju! Det är ett hjärta på ärmen på tröjan.
Jisses, hur ska jag komma ur mitt beroende?!


Önskar er alla en fin 1:a advents kväll!

1 kommentar:

  1. Nej, se det inte som beroende. Se det som ditt varumärke, din logga helt enkelt :)
    Fint med snö. Avis blir jag. Här har vi Berit! Kramar Kicki

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att just DU vill lämna ett meddelande till mig! ;) KRAM!