onsdag 9 november 2011

Stad i ljus

Bild lånad från Broarne.


Godkväll

Nu när dagarna blir kortare och mörkret omsluter oss är det väl härligt att omge sig med en hel massa ljus i alla dess former.
Jag har mina vita ljushus i trappan, och de är allt som oftast tända här hemma. Nu blev jag faktiskt sugen på att utöka familjen ljushus lite. 
Visst ser det mysigt ut med alla dessa lysande hus - precis som en liten by!

Surfade runt och hitta det här underbara huset hos Nordljus.


Bild lånad från Nordljus.



Otroligt fint zinkhus, och vilken julstämning!
Det kommer från deras egna märke du Nord.

Sedan hittade jag ett halvt litet hus. Ett gårdshus tycker jag att det ser ut som, och det skulle passa perfekt i vår trapp tillsammans med de andra husen tycker jag.
Eller så skulle man kunna hänga det på väggen kanske... Tål att tänkas på.


Bild lånad från Koffert.


Huset finns i Kofferts nätbutik och kommer från Walther & Co.

Där hittade jag ett runt hus som också tilltalade mig.
Så fint med alla stjärnor på taket.


Bild lånad från Koffert.


Hm...får fundera lite för det måste liksom kännas rätt.
Att köpa ett nytt hus måste få ta lite tid, eller hur? :)

Nu ska jag lägga lite tid på att fortsätta skriva på en av alla uppgifter som ska vara klara inför nästa innevecka. Blir nog inte så lång stund då jag tänkte komma i säng i hyffsad tid. 
Bättre att komma upp i tid imorgon och göra klart när jag är pigg och utvilad.

Ha det gott!

Kram

2 kommentarer:

  1. Jag gillade det runda...för att det är lite mer ovanligt,tror jag. Jättefina och mysiga är de ju allihopa. Kramar Kicki

    SvaraRadera
  2. Ååå så roligt det var att läsa om ert fina hem!!! Tack för dina fina kommentarer hos mig. Önskar dig en härlig helg. Kramar Jannice

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att just DU vill lämna ett meddelande till mig! ;) KRAM!