tisdag 8 november 2011

Handlöst förälskad


En svart låda med magiskt innehåll


Makalösa

Det är nog rätt ord för vad jag finner mina nya Zippyboots vara.
Kunde aldrig tro att jag skulle kunna bli så förälskad i ett par skor. Eller...jooo...jag och skor, heh. Det är något speciellt där. Vet inte vad det är men jag tror jag vet varför jag gillar att köpa skor så mycket.
När man köper skor behöver man inte stå i en trång provhytt med läskigt ljus och försöka åla sig i någonting snyggt men alldeles förbaskat trångt och känna att...
 -Hm, jag gör det här en annan dag när jag har gått ner 10 kg först.
Ett par skor stoppar man bara ner foten i och känner direkt om den är för liten eller för stor. Inget knasigt ljus eller en massa kläder som ska av och på.
Det är nog därför.

Hur som helst så är jag så nöjd så nöjd med mina nya alldeles egna Zippyboots.



Det allra bästa med dessa skor är ju att det går att göra en kortare modell av dem.
Liksom ett Kinderägg - två överraskningar i en.

Sedan är de så mjuka och luddig inuti, och att gå barfota i dem är som en dröm.
Apropå dröm så tänkte jag nästan sova med dem på inatt.




Men där någonstans gick gränsen för vad maken tyckte var okej. :)
He he, det kan jag kanske förstå, men om han hade provat ett par så hade han kanske förstått att detta är precis vad mina kalla fossingar behöver.


Strax blir det en promenad med Freja - i mina nya skor såklart. ;)

Krameli kram

2 kommentarer:

  1. Ha, ha, ha...det är kärlek det :)
    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  2. Å har tittat på sådana jag oxå men aldrig slagit till, kanske borde göra det ändå :-). De ser fantastiskt snygga ut i alla fall.

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att just DU vill lämna ett meddelande till mig! ;) KRAM!