söndag 13 november 2011

Jullängtan



Godkväll i stugan

Idag köpte jag Lantliv's jul & pyssel tidning. Kan säga att längtan till jul inte blev mindre. :)
Det  fanns så mycket fint pyssel, härlig matlagning och mojsiga recept som jag absolut kommer testa.
Vad sägs om Passionsfruktstryfflar?
Måste bara vara helt oemotståndligt!

Jag gillar som bekant att baka och detta innefattar såklart också att tillverka julgodis.
Dessa chokladpinnar som man ska stoppa i varm mjölk är ett fint pyssel som också kan bli en rolig 
gåbort-present.
Detta kommer säkert också testas.




Blev väldigt sugen på varmchoklad nu, får nog bli mitt kvällsfika sedan. Slurp!

Att pyssla hör julen till och det fanns mycket fint man kan tillverka själv med små medel.
Klarröda flugsvampar eller hjärtan (jajamen) tillverkade av kökshanddukar.
Kanelen både doftar gott och blir en vacker prydnad.





Grattis alla bästigaste pappor!

Vår pappa här hemma har fått bli lite firad när han vaknade sedan att han sovit efter nattskiftsjobbet.
Det blev ett snabbt firande, för sedan skulle vi hinna med att åka hem till min pappa också.
Makens pappa var ute på älgjakt idag så han hade säkert en jättebra dag ändå. Honom får vi fira i efterhand.

Till alla pappor

När du var riktigt liten
och någon varit stygg.
så var hans stora famn
en plats där du blev trygg.
När lasset blir för tungt
och hotar att dig stjälpa.
Så finns han där till hands
att stötta och att hjälpa.
Som förebild han går
i livets långa trappa.
Och ingen är som han...
han är din kära Pappa!


Denna fina dikt hade min äldsta dotter skrivit på sitt gratulationskort till pappa.
Så fint!


Nu ska det förberedas inför morgondagen som ska tillbringas i Härnösand igen.
Nu är det innevecka igen och det betyder att jag kanske kan bli lite osynlig vissa dagar.
Men jag lovar som vanligt att försöka titta in här ändå för jag tycker ju det är så otroligt skoj att blogga. :)

Hejsvejs!

1 kommentar:

  1. Köpte också den fina tidningen. Tidnings-missbruket har ju som bekant triggats igång ordentligt nu inför jul. Men kan bara hålla med. Så mycket fint att inspireras av. Önskar dig en fin vecka! Håller utkik efter dig... :)
    Kramar Kicki

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att just DU vill lämna ett meddelande till mig! ;) KRAM!