fredag 11 november 2011

Kaos och julklappstips


Plugg stylat skrivbord.


Halloj

Mest hela dagen idag har jag suttit här i min studiehörna. Har ni sett vad jag har stökat till! Goush!
Jag har läst...skrivit...läst lite till...skrivit...raderat...druckit kaffe...läst...börjat om osv osv.
Kan väl säga att jag blir lite less på mig själv för jag blir verkligen aldrig nöjd.
Tur det finns kaffe som man kan pigga upp sig med emellanåt.




Ibland far jag iväg i tankarna och tänker på helt andra saker än språklig medvetenhet, fonem, litterära föreställningsvärldar mm mm.
Idag har jag funderat på julklappar faktiskt. 
Fick lite tips av min kusin via facebook igår som jag tänkte att jag skulle dela med mig av till er.


Ni måste bara ta och titta in till Malin Jansson och hennes web-shop.
Malin är utbildad i Norge, Australien och på högskolan för design och konsthantverk i Göteborg där hon tog examen i keramikkonst 2004.
Motiven på föremålen har Malin fotat själv och jag måste säga att jag är imponerad.





Ni förstår säkert att jag gillar detta, hjärtan i massor. :)
På saltströaren längst upp till höger finns en bild på Turning Torso - läckert.
De röda saltströarna är såklart mina favoriter, så fina.





Lite mer smycken i form av fräcka armband och örhängen till alla tillfällen.
Armbanden vill man ju nästan äta upp.

Hon har just nu en gästformgivare som heter Heidi och som gör fantastiskt smakfulla muggar med Modesty Blaise motiv.





Mmm...lite mer till önskelistan då. ;)
Titta in hos Malin, kanske hittar du julklappen till vännen som redan har precis Allt.


Trevlig helg mina vänner!

Puss

Alla bilder är lånade från Malin's web-shop.

2 kommentarer:

  1. vilka fina grejer och jag som älskar hjärtan :)

    tack för tipsen...
    kramar

    SvaraRadera
  2. Vilket jättebra tips! Skönt att höra att du har kontakt igen :) Phu, skulle man kunna säga...
    Jag ska försöka lägga ut mönstret på tofflorna i dagarna. De är kanonenkla att göra. Tror att jag kan ha använt fel garn och det var orsaken till haveriet. Jag har ett par nya på gång, som snart är klara. Får se hur de blir :)
    Kramar Kicki

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att just DU vill lämna ett meddelande till mig! ;) KRAM!