torsdag 3 februari 2011

SM-veckan


Emil Jönsson, Marcus Hellner, Jens Eriksson och Johan Olsson in action.

Skidor för hela slanten

Nu är det mycket skidåkning här i Sundsvall. Hela svenska eliten finns på plats.
De håller till uppe på Södraberget och det sägs att det är bland de tuffaste banorna de åker på.
Johan Olsson hade visst sagt att det var helt otroligt att det gick att klämma in så många backar på 3,75km.

Lite coolt är det att det är där uppe, på Södraberget, som jag också brukar träna, he he.
Dock inte i de tuffa backarna. :)

Min skidtokige make var så klart på plats idag och fotade lite skojiga bilder.
Bland annat en bild på Anna Haag, Charlotte Kalla och  Maria Rydqvist som är riktigt fartfylld.

Rydqvist                     Kalla                       Haag


Vad vore ett skid-SM utan en veteran som Wassberg?



Jag tycket Wassbergs mössa var lite gullig, men den slog faktiskt inte den fina mössan som jag fick i present av älsklingen idag.
Han tycker nog att jag ska byta ut min röda tjocka mössa som jag brukar dra ner över öronen när jag åker skidor. :)


Tjusig va!!

Trevlig middag med tjejligan

Ikväll var jag iväg och träffade några av tjejerna som jag har jobbat tillsammans med.
Vi försöker hålla kontakten med varandra trots att vi har gått åt lite skilda håll några av oss samt att några är hemma och mammalediga.
Det vart en mysig kväll med en hel massa surr.

Tack för en jättetrevlig kväll tjejer!!!

Middagstips

Här kommer ett nytt LCHF recept som jag bara måste dela med mig av för det var fantastiskt gott!



Pestobakad Laxfilé
med Blomkålsmos

2-4 portioner

4 bitar laxfilé á 140 g
olivolja
4 msk färdigköpt pesto av en god sort
400 g fryst eller färsk blomkål
2 dl vispgrädde
smör
salt & peppar

Sätt ugnen på 200 grader. Lägg laxen i en ugnsfast form, droppa olivolja över den, krydda med salt och peppar och lägg en klick pesto på varje bit. Beräkna ca 15 minuter i ugnen om laxen är tinad.

Koka upp blomkål och koka den mjuk ett par minuter innan du häller av vattnet och rör ner grädde. Låt det koka upp och mixa sedan blomkål och grädde med mixerstav direkt i kastrullen. Smaka av moset med salt och peppar.

Koka upp sockerärtorna ett par minuter i lättsaltat vatten och servera dem med en klick smör.

Bon apetit!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att just DU vill lämna ett meddelande till mig! ;) KRAM!