lördag 19 februari 2011

Insnöad


Man skulle kunna säga att vi nästan är lite "insnöade" här ute på landet.


Såååå kallt!!! Burr...

Imorse när jag kom ner och tittade på termometern visade den -30 grader.
Vad är det som händer??
Vi får snö i mängder och sedan denna kyla som grädde på moset.

Men solen har i allafall tittat fram här ute i lilla byn idag.
Synd bara att det är så hiskeligt kallt så någon mysig prommis i solskenet blir det definitivt inte.

Tog mig en liten tur ute med kameran idag i allafall för att ta lite bilder på vårt insnöade hus med omgivning.

Lekstugan ser ut att ligga mjukt och skönt under ett fluffigt täcke av snö. :)



Att gunga blir allt lite svårt och att komma in på vår altan utifrån går nog inte så bra är jag rädd.
Bilden längst ner till vänster visar vad vi ser när vi öppnar vår ytterdörr. 

Nu längtar jag tills vårsolen börjar värma upp vårt uterum så man kan börja leva där ute igen.
Gick ut dit idag och det var faktiskt inte alls så kallt som jag trodde, kan tänka mig att om någon/ett par veckor så kan vi börja sitta där ute när det är soliga dagar.
Härligt! 

Längtar tills jag kan krypa upp i hörnet på sängen vi har där ute med en bra tidning och bara vara.



Ikväll ska vi ut och äta middag med min bror, fina svägerskan och deras goda vänner som är på besök ifrån Ljungby.
Ska bli riktigt trevligt att få träffa dem igen, var nog över 1½ år sedan sist vi sågs.
Alltså inte min brors familj utan deras vänner. :)
Min brors hus ser jag när jag kliver ut på vår trappa, så vi bor rätt nära varandra. ;)

Värm varandra i kylan nu...

1 kommentar:

Vad glad jag blir att just DU vill lämna ett meddelande till mig! ;) KRAM!