måndag 7 februari 2011

Plugga med sjuk liten kille


Här ritas och målas det för fulla muggar.

Man måste vara kreativ

Hur ska man på ett bra sätt kombinera studierna med att även ta hand om och aktivera liten kille som är sjuk och hemma från skolan?

Jo vi tog fram papper, pennor och började rita och måla tillsammans.
Jag hoppade från Pedagogiken till utbildningshistorian och tog och ritade en "karta" över de olika tiderna och vad som hände då.

Min lilla konstnär var först på Nordpolen tror jag för han ritade igloos och klistrade dit pingviner.
Sedan dök helt plötsligt ett jordklot upp där han ritade in länder och gjorde flaggor.
Japans flagga hade han koll på helt själv, ja Sveriges också så klart. :)
Sedan att de hamnade lite huller om buller gör ju ingenting. ;)





Nu har jag tagit en liten "rast" för att hinna med att blogga lite.

När jag tittade ut förut så tänkte jag på hur otroligt vackra orkidéerna egentligen är.
Kunde inte låta bli att knäppa en närbild på en av mina blommande exemplar.
Vilket konstverk!!!





Nu är rasten slut så nu stoppar jag näsan i boken igen och Lillgrabben får tillåtelse att spela Wii en stund.

Får se hur många gånger man blir avbruten av...
-Mamma, kolla vilken cool gubbe jag vann!!
-Mamma, nu har jag kommit upp på listan, kolla då!!
-Mamma, vilken gubbe ska jag vara??

Ha en fortsatt bra början på veckan!
Kramis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att just DU vill lämna ett meddelande till mig! ;) KRAM!