lördag 5 februari 2011

Idag har jag bakat...


Tänkte åka skidor men bakade limpor istället.

Goda Havrelimpor

Vart så otroligt sugen på att baka matbröd när jag tittade in på Anna's fina blogg, Vita rosor och förgätmigej.
Hon tar jättefina bilder och just dessa, på det goda brödet hon bakat, var helt fantastiska.

Man riktigt kände den härliga doften av nybakat.




Mina bilder vart inte lika fina, men brödet fick MVG av familjen. :)
Om ni är sugen på att baka detta goda bröd så hittar ni receptet här.


Melodifestivalen

Ikväll är det dags igen, den älskade och hatade musiktävlingen som det nästan har blivit pinsamt (för många) att erkänna att man tittar på.
Hur kunde det bli så??

Jag är en av dom som sitter bänkad framför TV:n, och det skäms jag inte över heller.
Det är så härligt med musiken, alla uppstylade artister och de (oftast i allafall) toksnygga scenkläderna.

Sedan är det allt lite skoj att sitta och kommentera det som kanske är mindre bra också. :)
Låtar som man funderar på hur de egentligen har lyckats komma med och tuttar som håller på att trillar ur u-ringningen, fniss.

Jag och min pappa brukar alltid ringa till varandra när alla artister har uppträtt för att ventilera våra åsikter.
Det har liksom blivit en "grej" som vi alltid gör.
Ganska ofta är vi eniga och väldigt ofta har vi rätt i våra tankar om hur vi tror att röstningen kommer gå och hur vi egentligen hade velat att resultatet skulle bli.

Vi får väl se om vi kommer få rätt ikväll igen. ;)

Tjohej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att just DU vill lämna ett meddelande till mig! ;) KRAM!