lördag 31 december 2011

Mitt 2011




De sista timmarna...

Konstigt det kändes att skriva de sista timmarna. Men det är faktiskt precis just det som det är.
De sista timmarna på detta år.
Har året blivit som ni önskade förra året vid den här tiden?

Det är nu man sitter (iallafall jag, hi hi) och summerar ihop året som har varit och om man lyckades åstadkomma precis det där man drömde om förra nyårsaftonen.
Jag har gjort en liten bloggsummering som jag tänkte bjuda er på.

Detta var mitt 2011

januari

* Nytt utseende på bloggen blev starten på det nya fräscha 2011.
* Som så många andra började jag mitt nya år med att påbörja "mitt nya liv".
LCHF dieten testades och fungerade bra.
* Jag påbörjade mina studier till Lärare och fick lära känna tjejerna som kommit att bli mina kära studiegruppsvänner.
* Januari avslutades med att min stora tjej blev hela 16år - vart har tiden tagit vägen?



februari

* Klarade av min första tenta.
* Hade en fin allahjärtansdag då jag både gav och fick vindtrosor/kalsonger. Vilket sammanträffande att min älskling och jag tänkte precis likadant. :)
* Drömde om Beach House lakan
* Fick ett mystiskt litet paket levererat av en STOOOR lastbil. Det visade sig innehålla bläckpatroner till skrivaren, ha ha.
* Klarade av Tjejvasan, jihooo!




mars

* Vi blev med ökenråtta. Alvin flyttade in hos oss.
* Tapetfunderingar till hallen uppe. (Har fortfarande inte fixat hallen så det hinner nog funderas mera 2012)
* Jag och älsklingen firade 18 år tillsammans. <3
* Jag pluggar på...




april

* Hade min första VFU (praktik) och stormtrivdes.
* Köpa nya stövlar visade sig inte vara helt lätt när man har vader som en michelingubbe.
* Åkte på en miniresa till Gävle med lilleman. Mysigt!
* Firade Maja som fyllde 14år och Mille som blev 7år.
* Målade påskägg
* Min älskade mamma fyllde 60 och firade sin dag på Cypern.




maj

* Åkte till London men mannen i mitt liv.
* Firade även hans födelsedag i maj samt morsdag med en massa gotti gotti.
* Skrev på min examinationsuppgift.




juni

* Rapporten lämnades in och jag hade avklarat min första termin i universitetsvärlden.
* Började "sommarjobba" på mitt jobb på Telia. Skoj att vara tillbaka hos mina arbetskompisar.
* Åkte på en helgtripp till Sthlm med min mamma. Som alltid hade vi störtkul!
* Köpte Kettlebells och började träna igen.
* Var på cirkus med Mille.




juli

* Jobbar på när alla andra går på semester.
* Fyller år och får en super fin present av min älskling - En ny kamera!
* Åker till Örebro och träffar våra finaste vänner....som jag nu snart ska få träffa igen faktiskt. :)
Vi har en fantastiskt mysig helg tillsammans och vill verkligen inte åka därifrån!



augusti

* Blir tvungen att ta ett ledsamt farväl av våra vänner och åker hem till Sundsvall igen.
* Har lite semester innan skolan ska börja igen. Solar och badar.
* Klipper av mig håret och blir en korthårig blondin igen.
* Mille börjar förstaklass - Stort för en liten kille.
* Vår hund Freja fyller 9år.
* Jag börjar plugga igen och det är så härligt att få träffa "mina tjejer" igen efter ett långt sommaruppehåll.




september

* Firar min pappa på födelsedagen.
* Gör ett roligt fotojobb tillsammans med "Frökenfräken Agnes" och fotograf Camilla Abrahamsson.
* Visar min första "dagens" här på bloggen.
* Påbörjade min VFU i en andraklass.
* Trevlig middag men studiegruppen.
* Lyckades vinna en Odd Molly jacka, galet!




oktober

* Fick en hemsk start då min älskade pappa fick en stroke. Det visade sig gå riktigt bra trots allt, men det var några jobba veckor oktober bjöd på i sin början.
* Vår lilla råtta Alvin somnade in och begravdes bakom växthuset.
* Avslutade min VFU och kommer sakna de underbara barnen massor.
* Bloggen fyller 1år!




november

* Dagbladet kommer hit och gör ett "hemma hos" reportage.
* Jag får mina Zippyboots som visar sig bli mina vinterfavoritet nr 1.
* Kämpar på med tre olika rapporter som ska skrivas, pust!




december

* December tar sin början utan den minsta gnutta snö.
* Gör en mattetenta som känns ganska bra faktiskt.
* Vinner finaste Beach House lakan. Kommer ni ihåg vad jag drömde om i början av året? Inte...titta får ni se. Tankens kraft är fantastisk! ;)
* Firar en fin jul tillsammans med nära och kära.
* Natten mot Annandagen drar stormen Dagmar förbi här och tar elen med sig. Blir utan ström ett par dagar men det går fint ändå.

* Skriver just nu denna årskrönika och tänker på hur fantastiskt mitt år 2011 har varit.


Hoppas ni orkade ta er igenom detta. Mycket mer har såklart hänt men det var lite av allt som har hänt mig och min familj detta år.
 Upptäcker att så mycket av mina önskningar har gått i uppfyllelse detta år, och det är nästan lite läskigt när jag tänker på det.

Nu börjar snart 2012 som ett oskrivet blad.
Det är bara Du som vet vad bladet ska fyllas med. 
Lev din dröm!
Det ska jag göra...

Gott slut på 2011 mina kära vänner!
Önskar er alla en riktigt fin början på det nya året som kommer och som nu är fyllt med massor av nya möjligheter. 
Låt det bli vad du önskar!

Nyårs pussar

2 kommentarer:

  1. Gott Nytt År från oss i Indal

    SvaraRadera
  2. Ett gott slut och gott nytt år 2012 fina du :)

    Kramar Maria

    Ps Tack för utmaningen :) Ska ta itu med den i morgon :)

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att just DU vill lämna ett meddelande till mig! ;) KRAM!