måndag 5 september 2011

Min dag idag




Lite pyssel

Tog äntligen fram symaskinen ikväll för att ta hand om tyget jag köpte för ett bra tag sedan.
Vad det är jag har pysslat med ska ni få se imorgon för just nu är det alldeles för mörkt för att få till ett bra foto.
Men jag kan väl säga att jag blev riktigt nöjd med resultatet.

I dag har lille M varit hemma från skolan och jag har försökt läsa lite, men mest har vi tagit oss för med andra saker. Som att städa lite i skåp och lådor.

Men Hallå! Vem har släpat hem alla dessa plastburkar?!!
Det står en hel del burkar på köksbänken också så bilden visar inte alla. 



Det är väl bara att erkänna att det är jag själv som är den skyldiga.
Sålde för ganska länge sedan Tupperware, så att skåpet svämmar över av burkar och lock är kanske intekonstigt.
Och det är ju inte så att de burkarna går sönder så man får slänga dem heller.

Men nu är det i allafall ganska fint i skåpet igen och man slipper leta ihjäl sig efter den burk man ska ha.


Lite bakning har det också blivit för imorgon kväll kommer bästa pluggtjejerna, och även finaste mamma, hit på Mary Kay.
Vi får se om det kanske kan bli lite foton tagna av kvällens bestyr då. ;)

Men nu har övriga familjen nattat så äntligen ska jag ta och läsa lite om Barnet, språket och miljön.
Får hoppas att jag inte somnar med boken på näsan bara.

Tjolahopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att just DU vill lämna ett meddelande till mig! ;) KRAM!