måndag 19 september 2011

Men är de helt stolliga?





















Nu är det snart vinter hörrni...


Halloj!

Hade fått tidningen vasalöparen i brevlådan idag och det bevisar också att nu är det snart vinter.
Lite skojigt var det att kika runt och titta på nya skidor, träningskläder mm mm.
Men sedan hittade jag ett träningsprogram för ett lyckat vasalopp och blev alldeles upprörd när jag tittade hur en nybörjare ska träna.

Alltså helt seriöst! Den femte veckan ska man alltså åka rullskidor i en och en halv timme! Och det är inte slut med det - Man ska bara stakåka också!
-Jamen de förutsätter väl att man är lite tränad innan, säger min sportnörd till man.
Hallå! Det står faktiskt nybörjare. Det betyder inte åkt så mycket skidor förut enligt mig.
-Jooo, men det där är ju träningsschema inför Rätta Vasaloppet, säger han då.
Men precis, ännu värre! 
De skulle ha skickat ut det där schemat Minst 10 veckor tidigare och kanske haft några pass med 30 minuter stakåkning först.

Då tyckte han att jag skulle ringa till Oskar Svärd som har gjort schemat och tala om det, sedan skrattade han gott åt att jag fortfarande var så upprörd.
Han är rolig min man. :)





Nej någon stakåkning på rullskidor blir det inte för mig. Kan knappt stå på benen på dessa livsfarliga föremål.
Jag tänker snällt vänta på det fina vita täcket så jag kan landa mjukt om det behövs - 
För det gör det ibland.


Nu blir det en kopp te med nygräddat långpannebröd.
Ha en fin kväll mina vänner!

Krameli kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att just DU vill lämna ett meddelande till mig! ;) KRAM!