tisdag 30 oktober 2012

Inredningskurs






Sköna hem

Jepp, i november för sex år sedan gick jag och min vän B en super rolig inredningskurs i Sthlm som anordnades av Sköna Hem.
Hittade nyss kursmaterialet, och det var så skoj att läsa och bli påmind om en hel massa nyttigt vad det gäller just inredning.

Vi höll till på Sköna Hem's redaktion som då låg på Kungsgatan i Sthlm. 
Två riktigt roliga och mysiga dagar hade vi tillsammans med ett gäng inredningstokiga tjejer.

Så här såg innehållet ut...




Det som jag tyckte var roligast var nog färgsättning.
Så intressant att få lära sig om ncs, elementarfärger, maximalkulörer, komplementfärger, gyllene snittet mm mm.






Att kunna tyda NCS koden är ju riktigt skoj.

Ex. NCS-S-1020-Y90R = där 10 står för svärtan i färgen, 20 för kulörstyrkan och Y90R betyder att det är gul med 90% Rött i.

Vi pratade också om Färgtriangeln...






Superskoj, och det skulle vara riktigt roligt att gå fortsättningskursen också. :)


Nej, nu är det dags att börja fixa lite lunch till mina lovlediga barn här hemma.
Eller lunch? Två av dem har nyss vaknat så de äter nog frukost.
Men till mig och lilleman så blir det lunch.

Den lille rackaren skickade över en förkylning på mig...grrrrr!
Han mår mycket bättre idag, och jag känner mig lite snuvig och hängig. Tur att jag är ledig idag så jag kan försöka kurera mig så gott det går. ;)

Kramen


2 kommentarer:

  1. Kul! Jag har sneglat på de kurserna. De har gott rykte :)

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan verkligen rekommendera dem. :)
      Stor kram på dig!

      Radera

Vad glad jag blir att just DU vill lämna ett meddelande till mig! ;) KRAM!