onsdag 19 september 2012

Förvandling






Soffans nya kläder

Så här har vår soffa sett ut ett tag nu. Jag har verkligen gillat klädseln med den grå färgen som heter Zinc och kommer från Bemz.
Tyvärr har vi slitit så hårt på den så det gått hål på klädseln till fåtöljen.

Jag gillar verkligen vår Tomelilla soffa och vill inte byta ut den. Tycker det känns lite onödigt då den är skön, mysig och kan få hänga med ett tag till. Sedan är det miljövänligt också inte att förglömma.
Då är det tur att det går beställa nya kläder till den igen. :)

Denna gång testar jag Bemz Basiq klädsel. Den fanns också i färgen Zinc, men omväxling förnöjer eller hur? ;)






Unbleached Basiq Cotton

Nu ska soffan få piffas upp med lite härliga kuddar i mustiga höstfärger har jag tänkt.
Vet inte riktigt vad jag vill ha än, men en liten idé har jag.
Känns som att det kommer blir bra.

Och en vit soffa är faktiskt det allra bästa när man har barn.

Jo då, ni läste rätt!

Vita soffor har oftast tvättbar klädsel. Det hade vår grå också, men vad händer med färgade tyger när de tvättas ett antal gånger? 
Jo de bleks och ser lätt lite dassiga ut.

Vit klädsen kan inte bli mer blekt, utan kan fräschas upp med jämna mellanrum utan att det påverkar utseendet.
Bra va?!! :)


Nu blir det kvällsmys i soffan med de nya kläderna.
Kram

1 kommentar:

  1. Så fint! Vårt soffa är vit på sommaren och röd på vintern :)

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att just DU vill lämna ett meddelande till mig! ;) KRAM!