tisdag 27 mars 2012

Blommor gör mig glad


Bilderna i detta inlägg är lånade från Frökenfräken.se.


Vackra Greengate

Det är något speciellt med blommor. 
Levande blommor är verkligen en glädjespridare, men även blommor som dekoration på allehanda saker är riktigt härligt.

Den vackra koppen från Greengate är verkligen en humörhöjande vår och sommarkopp.

När man suttit där ute i vårsolen och druckit morgonkaffet ur denna härliga kopp så vore det väl skoj att få diska ur den med en rolig diskborste!







Ännu skojigare blir det när man får ta diskmedlet ur denna fantastiskt fina flaska också.






Lite tjusig förvaring för dessa ting och samtidigt en prydnad på diskbänken får man med denna fina korg....också den ifrån Greengate.




Till sist när man då diskat klart så tar man och smörjer in sina händer med en skön handkräm som kommer i en urgullig burk i en lika urgullig ask.






Ja det var lite blommig inspiration till vår och sommarköket det. :)

Allt detta har jag hittat i min favoritbutik på nätet - Frökenfräken såklart!
Ja jag är lite partisk då det är min fina vän Agnes som äger denna butik, men jag är helt ärlig när jag säger vilka saker jag gillar där.

Och det är ju typ ALLT, ha ha ha.

Nu ska det läsas både läxa och godnattsaga så...

...Natti natti friends!

8 kommentarer:

  1. Jag är en SUCKER för diskborstar (och handväskor) och kan i ärlighetens namn säga att jag har närmare 10 diskborstar på diskbänken... Känner mig nästan som en gammal tant som samlar på porslinskatter, men diskborstar istället. Hahahaha...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hi hi, vad rolig du är!
      Diskborstar kan väl inte samla på tokfia! :))
      Däremot väskor, ja det kan jag verkligen förstå.

      Kram på dig gulliga!

      Radera
  2. Jisses, så mycket vackert med blommor på det blev. Ja, jag skulle gärna kunna ha alltihopa.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag med, det får nog bli en sväng in till vännens butik är jag rädd. :)

      Kram kram

      Radera
  3. Det är vackert med blommor. Nu på våren får jag en längtan efter blommönstrat inomhus också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det lite konstigt att man ändrar inredningsstil efter årstid. :)

      Kram gulliga du!

      Radera
  4. Otroligt fina saker =)
    Kram sötaste!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag gillar dem verkligen.
      Kramar till gulliga dig också!

      Radera

Vad glad jag blir att just DU vill lämna ett meddelande till mig! ;) KRAM!