söndag 25 februari 2018

Kreta del 4




 


Sista dagen

Ja då var den sista dagen kommen och också det sista blogginlägget från vår resa till Kreta med våra vänner J&K.

En så fantastiskt härlig resa som innehållit precis allt som jag behövde precis just där och då.
En hel massa skoj, massor av sol, massor av ljumma bad, massor av sand mellan tårna, massor av jättegod mat, massor av välbehövlig vila och en hel massa kärlek från både min underbaring T, men också massor av kärlek från våra bästigaste vänner. <3

Ja vår sista dag då...

Alldeles intill vårt lilla hotell så fanns det en sån där lite butik ni vet, en sån som finns på alla turistställen vid medelhavet. Där de har typ allt och där det alltid hänger badringar och baddjur utanför.

I vår lilla butik så bakade de bröd också.
Bland annat gjorde de stoooora goda chokladmunkar.



Så självklart ville vi testa dessa gigantiska godsaker.

Fatta vad härligt att kunna sitta där i värmen i skuggan på balkongen och njuta av eftermiddagskaffet tillsammans med en bauta-munk och läsa en bra bok.



Eller...så kan man ju leka med dem! :)

Tittut!!

Swosh! Dagarna gick som sagt tidigare alldeles för fort och nu var då den allra sista dagen till ända.
Bara den sista middagen återstod.



En selfie innan vi tog en taxi in till Chania för att avsluta vår Kretasemester på den mysiga lilla restaurangen Petridis, nere i Chanias hamn ni vet.

Vi åt som vanligt gott och de är så otroligt gästvänliga där och bjöd oss även denna gång på både det ena och andra att både äta och dricka.



Det ligger så fint, med bara en liten bit ner till kajkanten.

Känslan att få sitta där med kärleken och de bästa av vänner man kan ha i den varma kvällen/natten, den känslan bär jag fortfarande med mig och plockar fram nu när vintern och mörkret känts lite tung.


 
Så otroligt lycklig att jag fick göra denna resa med dig min älskling!!

Och väldigt glad att vi tog och spontanshoppade denna resan när vi var på besök hos våra vänner i Örebro som tyckte vi skulle hänga med dem till Kreta.



Hela gänget - en sista bild.



De finaste!

Och så var det då dags för hemfärd.

Här väntar vi på bussen som ska ta oss till flygplatsen på Kreta.
Tyvärr fick vi sedan vänta rätt länge på vårt flyg som inte landat från Sverige, men den lite jobbiga delen av resan den har jag förträngt nu. ;)

Tusen tack J&K för en himla rolig semester!
Hoppas vi kan göra om det någon gång! ;)

KRAM




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att just DU vill lämna ett meddelande till mig! ;) KRAM!