måndag 5 mars 2018

Runt hörnet





Lite vardagslyx


Idag tog jag ledigt hela dagen för att framför allt ge mig själv en dag av omtanke.
Det var verkligen välbehövligt efter att jag har haft migrän i ca fem dagar nu. Imorse när jag vaknade så kändes det inte alls bra, men jag hade verkligen sett fram emot den här dagen så mycket så jag gav mig sjutton på att jag skulle ta mig iväg. 

Så en dos med migränspray, en skön dusch och lite vila gjorde att när jag åkte iväg in till stan så var faktiskt huvudvärken så gott som borta, Yay! 


Sedan förra våren har jag piffat mig hos RUNT HÖRNET.
Och bara känslan när man kommer in där säger ju en hel del...



Bara att slå sig ner och vänta på sin tur i de sköna fotöljerna.
Och om man är väldigt tidig så finns en kaffemaskin där en god kopp kaffe kan tillverkas.



Jag har sedan tidigare påbörjat en uppljusning av mitt mörka hår.
Har färgat det under sååå lång tid vilket gjort att det har sugit åt sig väldigt mycket färg.
Därför tar det liksom lite tid att ljusa upp det nu.

Duktiga Nathalie la en lite mörkare ton i botten och två olika nyanser på slingorna.
De gör dessa för hand (Balayage) så det tar en stund innan allt är klart och man ser ut att ha fått en ursnygg foliehatt på huvudet, haha!



Sen är det bara att vänta lite...

Under tiden blev jag bjuden på riktigt gott kaffe och två lyxiga chokladbitar.
Passar på att sitta och läsa nått magasin också men kunde inte låta bli att lyssna på tjejen som satt i stolen intill och som pratade om något jag tänkt rätt mycket på.

Ytligheten

Tjejen fick nytt löshår isatt den här gången och var så glad då hon nu mer funderat på hur hon någonsin kunnat vara utan.
Och frisören som varit utan i två veckor och blivit kidnappad till Stockholm précis just då och tyckte att det var ju hemskt att det hände precis då när hon inte var snygg i håret.

Men kunden lyfte faktiskt frågan själv om hur ytlig vår värld har blivit idag.
Vad viktigt det är att se bra ut.

Och vad ska jag säga? jag kan ju bara hålla med där.

Det som slår mig är frågan "vem gör vi det för egentligen?"
Jag hoppas ju innerligt att alla gör det för sin egen skull.
För att DE ska känna sig vackra!

Det sägs att skönheten kommer inifrån och det anser jag också att den gör.
Men jag tror också att om vi kan hjälpa till lite (om vi vill) så kan det lilla göra att vi genast mår liiite bättre och då borde ju det spegla sig utåt också tänker jag, och...vips...så lyser det lite extra om oss helt plötsligt.

En annan jätteviktig sak att tänka på är...

...Det du själv är missnöjd med kan vara precis just det som någon tycker är det vackraste de sett. :)
Fundera på den lite.



Före och efter...typ



Så här ser jag ut nästan varje dag.
Med håret i en toffs eller knopp.
Hittade därför ingen annan bild i mitt flöde heller, haha!

Så hur blev det då...





Bilden blev kanske inte den bästa.
Motljus och i bilen, men den visar lite hur det blev i allafall.

Sedan en bild från sidan som visar de fina lockarna som jag fick.



Jag är supernöjd och mår faktiskt mycket bättre nu.
Framför allt för att jag fick känna mig lite extra ompysslad idag.
Det är viktigt att ta hand om sig själv ibland också. :)

Och här kände jag precis att jag kastade en megastor stenbumling i ett glashus, hahaha!
Det där är kanske något som jag inte är bäst på själv och som jag borde jobba lite med.
Nåja, ibland lyckas jag iallafall.

Önskar alla en fin kväll!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att just DU vill lämna ett meddelande till mig! ;) KRAM!