lördag 24 februari 2018

Kreta del 3

Vackra Kreta


Nackdelen med att blogga så här i efterhand är ju att jag inte riktigt kommer ihåg vilken av dagarna vi gjorde vad. Men det spelar ju egentligen ingen roll alls. Det är härligt att ha minnen oavsett vilken av alla underbara dagar dessa hände på.

Solen sken varje dag in i vårt rum och lockade på oss att komma ut och njuta av den.
Den här dagen tog jag och T på oss sköna skor, tog med kameran och gick på lite upptäcksfärd.
Det resulterade i en hel del foton, varav några som jag tänkte dela med mig av här...



På vägen ner mot stranden så passerade vi varje dag små trädgårdar där buskar översållade av vackra blommor formligen välde ut över staketen och ut mot gatan.








Tänkt att vi ofta passerar så mycket vackert i vår omgivning varje dag utan att reflektera över det.
Tänk om vi åtminstone någon gång varje dag skulle stanna upp en stund och faktiskt titta på allt som finns runt omkring oss, precis just där och då.
Se det vackra i det...

Det är fördelen man har när man fotar tycker jag. Jag har i allafall själv blivit mer och mer medveten om skönheten i saker som jag förr aldrig någonsin skulle ha lagt märke till.


Och påverkad av det, det blir åtminstone jag...
Lite kär ibland faktiskt, hihi.. :)




Så en och annan pusspaus blev det på vägen. ;)

Vägen som tog oss ner mot "vår" strand där vi tillbringade några av våra superhärliga dagar den här semester.






Den där utstickande halvön tyckte vi såg intressant ut så vi tog helt enkelt en promenix dit ut för att se vad som fanns att se där.

På vägen hittade vi en lite "klämmig" krabat i sanden också.




Vi hejade lite på den men fortsatte sedan vår promenad ut till halvön.






Där ute hittade vi lite underliga blommor som vid första anblicken såg torra, vassa och taggiga ut, men när jag stannade till och tittade en stund på dem så var de ju rätt vackra där de stod på klippkanten med havet som bakgrund.

Nästan som torkade solar som ville fortsätta lysa fast naturen velat annat.




Fin vy över stranden i Agii Apostoli fick vi här uppifrån också.



Lite blåsigt var det just den här dagen, vilket ni kan se på mina fina spröt som vajar så fint i vinden, haha!



På vägen tillbaka gick vi genom den här gulliga allén.
Den ser rätt stor ut, men egentligen är träden jättesmå.
Jag tyckte det var fint i allafall.




När vi var tillbaka på "vår" strand så åt vi lite lunch och gick sedan ner och la oss och njöt av solen...och lite Ben & Jerrys. Nom nom!!

Som nästan alla dagar så gick den snabbt och vipps så var det dags att gå tillbaka till hotellet för att ta en skönt dusch och piffa sig lite innan middagen.




Sådär ja!
Nypiffad bloggerska som faktiskt lyckats få lite färg på sig.


Det var del 3 det och jag har faktiskt några bilder kvar så det kommer en del 4 inom kort också. :)

Ha en skön lördagkväll nu!

PUSS



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att just DU vill lämna ett meddelande till mig! ;) KRAM!