söndag 2 december 2012

Pyssel helg






Jordnötstryfflar

Fick en idé om att det borde gå att göra tryfflar med jordnötssmör. Så i helgen testades detta med ett väldigt gott resultat.

Här kommer det superduper enkla receptet...

50g smör
50g jordnötssmör
100g grädde
200g mörk choklad

Koka upp smör och jordnötssmör tillsammans med grädden i en kastrull. 
Tillsätt sedan chokladen och rör tills den har smält.
Låt chokladsmeten stelna till i ca 3h i kylen innan du rullar små bollar av den.
Jag rullade dem i kakao, men det borde gå att rulla i hackade jordnötter också om man vill ha ännu mer jordnöts-feeling på dem.

Lätt som en sockerplätt att pyssla ihop kan man tycka.
Jodå, det var det verkligen...MEN...jag lyckades med konststycket att sprätta upp en hel tallrik med kakao över mig, ähum!




Stylish!

Kunde inte låta bli att börja gapskratta och kunde absolut inte stå stilla, vilket resulterade i att jag hade kakao i heeeela köket sedan.
När jag lite senare på kvällen stod i duschen känner jag hur det börjar dofta choklad. :)
Nice!


Första advent




I år använder jag en gammal soppterrin som adventsljusstake.
Tror dock jag ska köpa lite kanelstång och lägga som dekoration i mossan.
Ser lite tomt ut just nu.

Nu ska här fortsättas pysslas inför onsdagen då jag ska ha mina arbetskamrater här på julfrukost.
De som varit med förut vet att det brukar kunna dyka upp någon lite överraskning. ;)

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att just DU vill lämna ett meddelande till mig! ;) KRAM!