lördag 5 maj 2012

Det blev visst lite feeeeel




Det blev paj av kakan

Ha ha ha, jag skrattade så jag nästan dog när jag tog ut denna....öh...koblaja... ur micron.
Gjorde ett försök att modifiera receptet som jag har på microkladdkaka. Tänkte göra den lite mer åt LCHF hållet.
Bytte ut sockret mot sötningsmedel och mjölet mot mandel och kokosmjöl. Men Njaaaeeeeee någon kladdkaka blev det definitivt INTE. En torr chokladhög skulle jag vilja säga att det är, ha ha. Den var så där riktigt kompakt, så det gick att lyfta upp hela kakan och den höll ihop.
Kan möjligtvis gå ner med massor av grädde, och då menar jag verkligen massor

Ja ja, bjuder er på den idag. :)


Lovade er receptet på Ostkroksbakelser som jag gjorde för två helger sedan.
Så här kommer det nu...


Ostkroksbakelser 12 st



24 skivor vitt bröd
250g majonäs
1dl vispgrädde
7-8msk kaviar (typ Kalles)
4msk hackad dill
4msk hackad gräslök
4msk röd lök

Garnering
Krossade ostbågar (eller ostkrokar som vi säger här uppe i Norrland) ;)
räkor
rom (röd eller svart)
dill
citron

Gör så här:

Tag ut runda skivor av brödet.
Blanda smeten och bred hälften över 12 rundlar.
Lägg nästa bröd över.
Bred resten av smeten runt kanterna (spara lite av smeten till ovansidan så att garneringen fäster bättre).
Bred plast över bakelserna och ställ i kylen över natten.

Innan servering:

Rulla bakelserna i krossade ostbågar.
Bred lite smet på ovansidan.
Garnera med räkor, rom, dill och citronskiva.

Nom nom nom



3 kommentarer:

  1. Så synd att kakan inte blev någon kaka. Ostbågsbakelserna har jag gjort för länge sedan, och dom är såååå goooooooooda.
    Nu är det hockey igen.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nu håller vi tummarna för grabbarna! ;)
      Kram

      Radera
  2. Den där ostbågsbakelsen måste jag testa! Jag hörde någon berätta om ett liknande recept för ett tag sedan och blev nyfiken, så det var perfekt att jag hittade receptet här!!

    //Linda

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att just DU vill lämna ett meddelande till mig! ;) KRAM!