lördag 23 juni 2012

Midsommar





Efterlängtat besök

Har haft fullt upp några dagar nu så jag tog mig lite bloggledighet så här vid midsommartid.
På torsdagen kom våra efterlängtade vänner upp från Örebro.
Med sig hade de en jättefin present, den fina korgen ni ser här ovan.

Den var fylld med en hel massa godsaker.
Det var bubbel, cider, te, skorpor mm mm.

Tusen tack finaste!


Midsommarafton

Morgonen började med en mysig frukost på altanen tillsammans med våra vänner. 
Sedan blev det en härlig röra här hemma när alla skulle fixa i ordning sig inför midsommarfirandet uppe på Klingstagården.

Det är en tradition vi har att fira midsommar där.
Där finns bland annat Tombola och chokladhjul.






Dans kring midsommarstången såklart.






Precis som det ska vara på midsommar tycker jag.

Gården ligger uppe på höjden, inte så långt ifrån där vi bor. 
Utsikten är helt fantastisk!



Behöver jag säga att jag trivs här ute?! ;)
Det är så vackert och rofyllt, samtidigt som det bara tar ca 10 min in till stan.
Kan man ha det bättre?

Hemma igen blev det sillunch, mums!
När vi vilat ner maten drog vi iväg bort till skolan för vår traditionella brännbollsmatch.
Det är självklart en familjekamp. :)

Det blev en tuff match som slutade väldigt jämt tror jag.
Lite fotboll hann vi också med innan vi var alldeles svettiga och traskade hemåt för lite grillning och mys.



Midsommar-bloggerska


Nu har de bästa åkt hem och det känns väldigt tomt här hemma.
Ååå vad jag önskar att de skulle flytta tillbaka hit!


Nu ska jag krypa ner i sängen och njuta av att faktiskt vara ledig en dag till.
Imorgon blir det lite hemmafix tror jag bestämt.

Vad tänker ni hitta på?

Stor kram!

1 kommentar:

  1. Vilket härligt midsommarfirande. Med sol minsann. Mer än vad vi kan skryta med. Men vi hade det fint ändå :)

    Kramar Kicki

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att just DU vill lämna ett meddelande till mig! ;) KRAM!