onsdag 8 februari 2012

Fundersam

Bild lånad från ica.se.




Hjälp!

Är jag egentligen en vattenmelon eller någon slags gurka?!
Jag måste bestå till större delen av vatten i allafall, ha ha. De tre första dagarna när man går på VLCD så tappar man normalt ca 1-2 kg i vikt, och det är först och främst vätska man tappar.
Jag har tappat 2kg på ett dygn!

Jösses! Är jag något slags levande akvarium eller vad är det frågan om?
Hoppas det var allt vatten jag hade så jag kan börja bränna fett nu då. :)

Ber om ursäkt så här på förhand för jag kan tänka mig att det kommer bli en del viktprat här på bloggen ett tag framöver. Hoppas ni har överseende med det.



Glada färger

Tänk vad lite färg kan göra mycket för humöret.
Tittade in på Frökenfräken's web-shop och såg att de härliga vispskålarna kommit i lite nya vårfärger.
Oooooh vad jag skulle vilja äga allihop!







Visst är de härliga, och visst blir man superglad av dem?!

De är i porslin och ugnsfasta vilket betyder att man kan baka bröd eller laga mat i dem.
Så mysiga att baka matbröd i, eller så kan man använda dem som blomkruka eller självklart som skål till salladen, jordgubbar, frukt, chips, godis eller bullarna.
De kan så klart också användas till att vispa ihop saker i... :)


Nu ska jag ta mig ut på en skön promenad.
Vi ses!


4 kommentarer:

  1. Ha ha vad rolig du är... vattenmelon!
    Heja dig!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men jag kom på att gurkan innehåller mer vatten så.... :)
      Kramen

      Radera
  2. Vad är VLCD för något? Jag lyssnar gärna på en massa viktprat.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att just DU vill lämna ett meddelande till mig! ;) KRAM!