måndag 17 oktober 2011

Trött tjej och en överraskning

Supertrött liten tjej.


Skola är tröttsamt

Så här utslagen blir man alltså av att vara på skolan en hel dag. 
Freja har fått vara med lillmatte Matilda på skolan hela dagen. De brukar vara ute på Timrå brukshundsklubb på måndagarna och då får givetvis fyrbentingarna hänga med så de har något att jobba med. Hon går första året på Real gymnasiet och där djurvård med inriktning mot hund.
Den enda nackdelen jag kan se med just denna utbildning är att nu önskas det en hundvalp mer än någonting annat. :)


Surprise

Jag blev väldigt överraskad idag när jag efter att ha varit borta en liten kort stund, för att hämta lillgubben på skolan, kommer hem och hittar detta på köksbordet.




Majsan har på den korta tiden hunnit sno ihop en kladdkaka och dukat bordet fint tills vi kom hem.
Vi borde kanske ha ätit middag först men ibland får man ju rucka lite på rutinerna. Vem kan motstå en varm kladdkaka med lite grädde?
Inte jag iallafall, hi hi.




Den var så där härligt kladdig och som vanligt alldeles....alldeles underbaaaar.
Tack för gott fika Maja!


Nu ska det förberedas lite middag och sedan packas en ryggsäck med lite varm choklad och smörgåsar.
Ikväll drar familjen iväg till Norrporten Arena för att heja fram Giffarna till Allsvenskan.
Ryser vid tanken på vilken otrolig stämning det kommer vara där på läktarna.

Kram på er mina finaste läsare!

1 kommentar:

  1. Nämen, gulliga, gulliga vovven. Med tungan utanför :) Och kladdkaka - det bästa, bästa! Kan göra mig lycklig en hel dag! Kramar Kicki

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att just DU vill lämna ett meddelande till mig! ;) KRAM!