lördag 29 oktober 2011

Ett vänligt ord...



...kan betyda så mycket.

Fick häromdagen en så fin komplimang av en vän.
Har efter det tänkt på det vännen sa och jag blir så varm i hjärtat varje gång.
Vi borde bli mycket bättre på att faktiskt ge varandra komplimanger och säga fina saker som vi kanske tänker men aldrig säger.

Det kanske känns lite fånigt i början, men när man ser hur glad man kan göra en annan människa så blir man alldeles varm i hela kroppen själv.

För visst är det härligt när man själv får en fin komplimang av någon!
Det är minst lika härligt att ge dem också.
Försök får du se. ;)


Rensning

Har städat och rensat i vår klädkammare idag. Oj oj oj, vad mycket kläder som hängde där som var urvuxet eller alldeles hemskt omodernt.
Har nu slängt en massa skräp och sorterat ut lite kläder som ska skänkas bort.
Det känns riktigt skönt nu när det är gjort - Helnöjd tjej här då!

Tog och rensade lite i kameran också och hittade ett foto på vårt hus som min stora tjej har knäppt en av alla dessa vackra höstdagar vi har haft.


Ja så här ser då vårt hus ut.

Hoppas ni har en lugn och skön lördagkväll mina vänner!

Kramis

2 kommentarer:

  1. Visst är det skönt att få rensa ut gammalt och göra plats för nytt :) Men tyvärr är jag dålig på det. Många gånger river jag ur garderoben i syfte på storrensning, men det blir en minirensning då jag kanske bara kan skilja mig från ett par plagg, haha.

    Jag tycker att alla ska träna på att ge komplimanger, konstigt att det ska vara så svårt egentligen. Får påminna mig själv om det ibland, men tycker ändå att jag har blivit rätt duktig på det. (vi ska nog bli bättre på att berömma oss själva också)

    Jag önskar dig en god natt och en trevlig söndag! Kram Helena

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att just DU vill lämna ett meddelande till mig! ;) KRAM!