fredag 14 oktober 2011

Tänd ett ljus...


Välkomnande ljuslykta på vår bro.


Tja tja bloggen...

...ha ha ha, jag bara skojar så klart. Så skönt att det äntligen är fredag, som jag har längtat!
Har ändå haft ett fint slut på veckan i skolan och det beror nog på att jag är mycket piggare och har mer ork.
Ett härligt bevis på att man kanske har gjort rätt val i livet är när en mamma till en elev skickar ett mail till läraren i klassen att hennes barn verkligen har uppskattat en lektion som jag har haft med barnen.
Han hade visst pratat jättemycket om just den lektionen hemma. Lektionen jag hade med dem var engelska. Han kunde de fraser jag lärt dem jättefint också. Härligt med sån respons, det värmer verkligen.

Något som också värmer är alla vackra ljus som vi tänder i höstmörkret.
Kändes så mysigt att komma hem och mötas av en tänd ljuslykta på bron.

Och inne tänder vi också ljus...




Några av alla ljus och lyktor som vi har tänt här ikväll.

Om det är något med hösten jag gillar så är det att man får tända massor med ljus.
Allt blir så mycket vackrare i det mjuka skenet.




Att äta middag med levande ljus gör att det känns lite festligare.
Passar perfekt en fredagkväll som denna.

Nu ska jag börja förbereda inför en liten tävling jag ska ha här på bloggen imorgon.
För imorgon är det bloggens 1-års dag, tjohooo!
Ni tittar väl in här då?! ;)


Önskar er en riktigt toppen helg!
Puss!

1 kommentar:

  1. Visst är det härligt med alla ljus! Klart jag kollar in i morron. Särskilt nu när det är jubileum på gång. Ha en toppenlördag! Kramar Kicki

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att just DU vill lämna ett meddelande till mig! ;) KRAM!